PAVADINIMAS |
Lietuvos
Didysis kunigaištis Vytautas Didysis |
UŽDAVINIAI |
1.
Supažindinti su žymiausiu XIV–XV a. Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės
valdovu Vytautu Didžiuoju, jo asmenybe. 2.
Sužinoti, kaip rengėsi karaliai, karžygiai, kuo skiriasi senieji laikai nuo
dabartinių laikų. 3. Panaudojant
antrines žaliavas sukurti pilį žaidimams, improvizacijoms. 4. Supažindinti
su Jurbarke pastatytu paminklu
Vytautui Didžiąjam, skulptoriumi Vincu Grybu, IT pagalba virtualiai pamatyti
visus esančius Lietuvoje paminklus, skirtus Vytautui Didžiąjam. 4. Siekti,
kas vaikai būtų smalsūs, aktyvūs, kūrybiški, gebėtų savaip interpretuoti
senuosius laikus, žymias asmenybes, kurdami žaidimus, pasakojimus. 5.
Skatinti vaikus kurti darbelius, piešinius panaudojant kuo įvairesnę techniką
ir būdus. |
METODIKA |
Pasakojimas,
IT (google, you tube ir kita), STEAM veikla, diskusija, vaidyba, dailė. |
VEIKLOS LAIKAS |
2021-02-18/19 |
VEIKLOS VIETA |
Jurbarko
„Ąžuoliuko“ mokykla, „Varpelių“ priešmokyklinė grupė |
PRIEMONĖS |
Plakatai, knygos,
nuotraukos, pakavimo dėžės, guašas, šviesos stalas, gamtinė medžiaga, smėlis,
Vytauto Didžiojo skulptūros trafaretas-paveiklėlis, vaikų piešti ir laminuoti
medžiai, apranga(karališkas apsiaustas, karūna, karžygio šarvai( pagaminti
panaudojant antrines žaliavas, panaudotus plastikinius maišelius), skydai,
kardai). |
VEIKSMAI (apibūdinkite veiklą) – |
Įvadinė dalis Vaikams parodoma
karūna. Vaikų diskusija apie karūną: kas tai, kam reikalinga, kas ją nešioja?
Parodomas Vytauto Didžiojo paveikslas ir vaikai pakviečiami paklausyti
pasakojimo apie Lietuvos Didžiosios kunigaištystės valdovą Vytautą Didįjį. Pagrindinė dalis 1. Apie istorinę
asmenybę – Vytautą Didįjį. Vaikai klausosi
pasakojimo apie Vytautą Didįjį. IT pagalba parodoma vaizdo
medžiaga apie XIV–XV a. Lietuvą valdžiusio Vytauto Didžiojo
gyvenimą. Pasakojama apie jo pilį, aprangą, jo charakterio savybes, kodėl jis
tapo pačiu žymiausiu Lietuvos valdovu. 2. Apie
paminklą Vytautui Didžiąjam. Žymiems ir
nusipelniusiems žmonėms yra statomi paminklai. Vaikams parodomas paveikslas
ir vaizdinė medžiaga per you tube apie Jurbarke, Vytauto Didžiojo parke
stovintį paminklą, pirmąjį visoje Lietuvoje pastatytą paminklą Vytautui
Didžiąjam. Virtualiai keliaujame į Jurbarke esantį skulptoriaus Vinco Grybo
muziejų, vaikai sužino, kad paminklo autorius yra Jurbarke gyvenęs ir kūręs
skultorius Vincas Grybas. Vaikams parodoma ir daugiau Vytauto Didžiojo
skulptūrų. 3.
Kūrybinės, STEAM veiklos. Vaikai
piešia piešinius „Paminklas Vytautui Didžiąjam Jurbarke“, “Vytautas Didysis
ir jo pilis“, žaidžia ir kuria ant šviesos stalo „Aš pastatysiu paminklą
Vytautui Didžiąjam“. Konstruojame iš pakavimo įvairių dydžių dėžių pilį,
aptariame konstrukciją, dažome guašu pilies sienas, langus, duris. Vaikai
žaidžia kūrybinį-improvizacinį žaidimą „Aš – karalius, aš - karžygys“, visi
norintys rengiasi karaliaus ar karžygio apranga. Pilį vaikai naudoja ir
kitiems savo kūrybiniams žaidimams. Baigiamoji dalis Pasidžiaugiame
galutiniu rezultatu – grupėje stovinčia pilimi. Pagiriami visi vaikai už
darbą, kruopštumą, už idėjas ir gražias diskusijas. Nusifotografuojame prie
pilies. Apžiūrime piešinius,
pagiriame draugo darbelį, nutariame padaryti piešinių parodą grupėje.
Apžiūrime kompiuteryje nuotraukas su vaikų kūrybiniais darbeliais ant šviesos
stalo, pasigrožime ir padėkojame už puikius kūrinius. Nutariame, kad
pasibaigus karantinui būtinai keliausime į Jurbarko mieste esantį Vinco Grybo
muziejų, apsilankysime ir pasivaikščiosime po Vytauto Didžiojo parką,
apžiūrėsime Vytauto Didžiojo paminklą. Vaikams patiko
konstruoti pilį, sukaupę antrinių žaliavų statysime pilį lauke. |
TIKĖTINI REZULTATAI |
Vaikai įgis naujų
žinių apie žymų Lietuvos Didžiosios kunigaištystės valdovą Vytautą Didįjį,
sužinos kaip gyveno žmonės, valdovai, karžygiai senaisiais laikais, palygins
su dabartiniais laikais, atras skirtumus bei panašumus. Vaikai labiau domėsis
savo krašto, taip pat ir kitų šalių istoriniais paminklais, legendomis ar žymiomis
asmenybėmis. Šios veiklos padės
atsiskleisti ne tik vaikų kūrybiniams sugebėjimams, bet ir skatins rūpintis
švaria ir tvaria gamta, rūšiuoti atliekas, antrines žaliavas panaudoti
žaidimams, kūrybai. Pajus, kad piešti galima ne tik su dažais, bet ir su
smėliu ar kitomis gamtoje randamomis medžiagomis. Vaikai patirs žaidimo, atradimų ir kūrybos džiaugsmo. PU pedagogė I. Krikštanienė |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą