2021 m. birželio 27 d., sekmadienis

"Istorijos ir legendos" veiklos modulio veikos užduotis Nr. 3(Ąžuoliuko mokyklos padagogai)

 

PAVADINIMAS

Lietuvos Didysis kunigaištis Vytautas Didysis

UŽDAVINIAI

1. Supažindinti su žymiausiu XIV–XV a. Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės valdovu Vytautu Didžiuoju, jo asmenybe.

2. Sužinoti, kaip rengėsi karaliai, karžygiai, kuo skiriasi senieji laikai nuo dabartinių laikų. 

3. Panaudojant antrines žaliavas sukurti pilį žaidimams, improvizacijoms.

4. Supažindinti su Jurbarke pastatytu  paminklu Vytautui Didžiąjam, skulptoriumi Vincu Grybu, IT pagalba virtualiai pamatyti visus esančius Lietuvoje paminklus, skirtus Vytautui Didžiąjam.

4. Siekti, kas vaikai būtų smalsūs, aktyvūs, kūrybiški, gebėtų savaip interpretuoti senuosius laikus, žymias asmenybes, kurdami žaidimus, pasakojimus.

5. Skatinti vaikus kurti darbelius, piešinius panaudojant kuo įvairesnę techniką ir būdus.

 

METODIKA

Pasakojimas, IT (google, you tube ir kita), STEAM veikla, diskusija, vaidyba, dailė.

 

VEIKLOS  LAIKAS

2021-02-18/19

 

VEIKLOS  VIETA

Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla, „Varpelių“ priešmokyklinė grupė

 

PRIEMONĖS

Plakatai, knygos, nuotraukos, pakavimo dėžės, guašas, šviesos stalas, gamtinė medžiaga, smėlis, Vytauto Didžiojo skulptūros trafaretas-paveiklėlis, vaikų piešti ir laminuoti medžiai, apranga(karališkas apsiaustas, karūna, karžygio šarvai( pagaminti panaudojant antrines žaliavas, panaudotus plastikinius maišelius), skydai, kardai).

VEIKSMAI  (apibūdinkite veiklą) –

Įvadinė dalis

Vaikams parodoma karūna. Vaikų diskusija apie karūną: kas tai, kam reikalinga, kas ją nešioja? Parodomas Vytauto Didžiojo paveikslas ir vaikai pakviečiami paklausyti pasakojimo apie Lietuvos Didžiosios kunigaištystės valdovą Vytautą Didįjį.

Pagrindinė dalis

1. Apie istorinę asmenybę – Vytautą Didįjį.

Vaikai klausosi pasakojimo apie Vytautą Didįjį. IT pagalba parodoma  vaizdo  medžiaga apie XIV–XV a. Lietuvą valdžiusio Vytauto Didžiojo gyvenimą. Pasakojama apie jo pilį, aprangą, jo charakterio savybes, kodėl jis tapo pačiu žymiausiu Lietuvos valdovu.

2. Apie paminklą Vytautui Didžiąjam.

Žymiems ir nusipelniusiems žmonėms yra statomi paminklai. Vaikams parodomas paveikslas ir vaizdinė medžiaga per you tube apie Jurbarke, Vytauto Didžiojo parke stovintį paminklą, pirmąjį visoje Lietuvoje pastatytą paminklą Vytautui Didžiąjam. Virtualiai keliaujame į Jurbarke esantį skulptoriaus Vinco Grybo muziejų, vaikai sužino, kad paminklo autorius yra Jurbarke gyvenęs ir kūręs skultorius Vincas Grybas. Vaikams parodoma ir daugiau Vytauto Didžiojo skulptūrų.

3. Kūrybinės, STEAM veiklos.

Vaikai piešia piešinius „Paminklas Vytautui Didžiąjam Jurbarke“, “Vytautas Didysis ir jo pilis“, žaidžia ir kuria ant šviesos stalo „Aš pastatysiu paminklą Vytautui Didžiąjam“. Konstruojame iš pakavimo įvairių dydžių dėžių pilį, aptariame konstrukciją, dažome guašu pilies sienas, langus, duris. Vaikai žaidžia kūrybinį-improvizacinį žaidimą „Aš – karalius, aš - karžygys“, visi norintys rengiasi karaliaus ar karžygio apranga. Pilį vaikai naudoja ir kitiems savo kūrybiniams žaidimams.

Baigiamoji dalis

Pasidžiaugiame galutiniu rezultatu – grupėje stovinčia pilimi. Pagiriami visi vaikai už darbą, kruopštumą, už idėjas ir gražias diskusijas. Nusifotografuojame prie pilies.

Apžiūrime piešinius, pagiriame draugo darbelį, nutariame padaryti piešinių parodą grupėje. Apžiūrime kompiuteryje nuotraukas su vaikų kūrybiniais darbeliais ant šviesos stalo, pasigrožime ir padėkojame už puikius kūrinius.

Nutariame, kad pasibaigus karantinui būtinai keliausime į Jurbarko mieste esantį Vinco Grybo muziejų, apsilankysime ir pasivaikščiosime po Vytauto Didžiojo parką, apžiūrėsime Vytauto Didžiojo paminklą.

Vaikams patiko konstruoti pilį, sukaupę antrinių žaliavų statysime pilį lauke.

TIKĖTINI   REZULTATAI

Vaikai įgis naujų žinių apie žymų Lietuvos Didžiosios kunigaištystės valdovą Vytautą Didįjį, sužinos kaip gyveno žmonės, valdovai, karžygiai senaisiais laikais, palygins su dabartiniais laikais, atras skirtumus bei panašumus. Vaikai labiau domėsis savo krašto, taip pat ir kitų šalių istoriniais paminklais, legendomis ar žymiomis asmenybėmis.

Šios veiklos padės atsiskleisti ne tik vaikų kūrybiniams sugebėjimams, bet ir skatins rūpintis švaria ir tvaria gamta, rūšiuoti atliekas, antrines žaliavas panaudoti žaidimams, kūrybai. Pajus, kad piešti galima ne tik su dažais, bet ir su smėliu ar kitomis gamtoje randamomis medžiagomis. Vaikai patirs žaidimo,  atradimų ir kūrybos džiaugsmo.


PU pedagogė I. Krikštanienė













Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Erasmus + "O.A.S.I.S." sukurti produktai- knyga "A Guide to Outdoor Learning"

https://drive.google.com/file/d/1agkaQWITO4kNhYJ8gtnLAinrcnzmX-Ba/view?usp=drive_web