PAVADINIMAS |
Kipras
ir legenda apie Afroditę |
1.
Supažindinti vaikus su Kipru, jo gamta, istoriniais paminklais. 2.
Papasakoti legendą apie Afroditę, diskutuoti, aptarti kuo graikų legendos skiriasi nuo lietuvių
padavimų ir sakmių. 3.
Organizuoti video apžvalgą apie Afroditę, vartyti ir apžiūrinėti nuotraukas,
paveikslus, kuriuose pavaizduota graikų deivė Afroditė. 4.
Ugdyti kūrybiškumą. leisti atsiskleisti vaikų fantazijai, kuriant
netradicinius darbelius, paveikslus panaudojant šviešiantį stalą, smėlį,
gamtines medžiagas. 5.
Skatinti vaikų saviraišką vaidinant, improvizuojant, šokant. 6.
Patirti džiugų, teigiamų emocijų susipažįstant su Kipro istorija, jų simboliu
Afrodite. |
METODIKA |
Pasakojimas,
video ir vaizdinė medžiaga, diskusija, vaidyba, dailė, šokis. |
VEIKLOS
LAIKAS |
2021-01-15 |
VEIKLOS
VIETA |
Jurbarko „Ąžuoliuko“ mokykla, „Varpelių“ priešmokyklinė grupė |
PRIEMONĖS |
Išmanusis stalas(planšetė-kompiuteris), knygos, paveikslai, kriauklės, lėlė, piešimo priemonės(popierius, flomasteriai), šviečiantis stalas, smėlis(spalvotas), gamtinė medžiaga, meninei improvizacijai reikalingos priemonės (pliušinės širdelės, mėlynas audinys(jūra), Afroditės kostiumas). |
VEIKSMAI (apibūdinkite veiklą) – |
Įvadinė dalis Pakviesti vaikus į ratelį ir parodyti, kas yra
po skraiste. Po ja vaikai randa kriauklių, lėlę. Vaikai apžiūri, pasakoja,
kas kur yra mates kriauklių, kokios jos dydžio, spalvos, kiekvienas pasiima
jam labiausiai patikusias, bando atspėti, kodėl čia atsirado lėlė. Po diskusijų
vaikams pasakoma, kad keliausime į gražią salą Kiprą ir susipažinsime su
deive Afrodite. Pagrindinė dalis Žiūrime video medžiagą apie Kiprą, jo
istorinius paminklus. Atrandame panašumų su Lietuva(mes irgi turime jūrą).
Diskutuojame, pažiūrėję video, kuo Kipras įžymus, kas vaikams patiko, kuo
skiriasi nuo mūsų šalies. Kompiuterio ekrane parodomas Afroditės
paveikslas ir vaikams pasakojama legenda apie Afroditę. Palyginame su
Lietuvos deive Jūrate: ieškome panašumų ir skirtumų. Išklausius ir padiskutavus apie Kiprą,
Afroditę, pasiūloma vaikams nupiešti, sukurti, deivę Afroditę, netgi
suvaidinti, kaip Afroditė draugauja su vaikais. Veiklos grupėse: vieni piešia Afroditę, kiti
kuria pavaiekslą ant šviečiančios lentos. Bendra veikla – improvizacija “Afroditė ir
vaikai”: skamba muzika, „banguoja jūra“, vaikai sėdi prie kranto, Afroditė
išlipa iš kriauklės, šoka šokį, o pamačiusi vaikus, juos pakviečia kartu
pašokti. Padovanoja kiekvienam po širdelę-žaisliuką ir atsisveikina, grįžta į
savo kriauklę. Baigiamoji dalis
Vaikai pagiriami už nupieštus gražius
Afroditės paveikslus, už sukurtą šviesos ir smėlio paveikslą. Aptariame ir
apžiūrime darbelius. Pasidžiaugiame, kaip puikiai pavyko vaidinti, šokti ir
nors trumpam nukeliauti į Kiprą, susipažinti su šalimi ir išgirsti legendą
apie Afroditę. Padėkojame vieni kitiems už smagiai praleistą laiką ir
nusifotografuojame atminimo nuotraukai su Afrodite (mergaite, vaidinusia
Afroditę). |
TIKĖTINI REZULTATAI |
Vaikai pažins Kiprą, jo istorines vietas,
paminklus, sužinos ir patys pasakos legendą apie Afroditę. Šių veiklų ir
žaidimų dėka bandys ir stengsis būti draugiškesni, gebės gražiai sutarti ir
bendrauti, daugiau šypsosis, mažiau pyktis. Pažintis su Kipro legenda apie Afroditę paskatins vaikus domėtis lietuvių padavimais ir sakmėmis. Vaikai praplės žinias apie kitas Europos šalis, domėsis jų kultūra ir istorija. Kūrybinės ir pažintinės veiklos tobulins vaikų kalbą, skatins pasakoti ir diskutuoti, vaikai išmoks veikti, žaisti, vaidinti komandoje, laikysis susitarimų, gebės dalintis savo ir priimti kitų nuomonę. Saviraiškos, šokio, vaidybos, dailės metu patirs malonių ir džiugių akimirkų, bus aktyvūs, linksmi ir laimingi. Vaizdo įrašo nuoroda „Improvizaciją apie Afroditę“ žiūrėti čia: PU pedagogė I. Krikštanienė |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą