2021 m. birželio 27 d., sekmadienis

Matematikos modulio užsiėmimo aprašymai Nr.1.("Ąžuoliuko" mokyklos pedagogai)

 

PAVADINIMAS „Kaip mes skaičiavome, matavome medžius ir ieškojome geometrinių figūrų aplinkoje“

 

UŽDAVINIAI

1. Pabandyti su centimetru išmatuoti medžių storį, rasti storiausią ir ploniausia medžius.

2. Išmokti fiksuoti rezultatus, užrašyti išmatuotų medžių plotį.

3. Patirti pažinimo džiaugsmą, skatinti patiems ieškoti įvairių matavimo būdų (apkabinimai, sprindžiai, pirštinės, lapeliai ir kt.).

4. Ieškoti ir rasti savo aikštelėje, Mokyklos kieme daiktų, panašių į geometrines figūras (apskritimą, trikampį, stačiakampį, keturkampį, ovalą ir kt.).

5. Sukurti žemėlapį: „Keliaujame iki „Varpelių“ aikštelės“, skatinti vaikus atkartoti visus kelyje galimus pamatyti objektus, augalus, medžius.

6. Siekti, kad vaikai patirtų džiugių emocijų, būtų iniciatyvūs, kūrybiški, iškalbingi, gebantys diskutuoti, draugiškai bendrautų, gebėtų dirbti komandoje

 

 

METODIKA

Vaizdinė medžiaga, pasakojimas, diskusija, IKT, žaidybinė-pažintinė veikla grupėje ir lauke.

VEIKLOS  LAIKAS

2020-11-09/13 savaitė

VEIKLOS  VIETA

Veiklos grupėje, pereinančos į veiklą lauke (daugiau – lauke).

PRIEMONĖS

Piešimo popierius, flomasteriai, centimetras, liniuotė, ruletė, laiškas-vokas, geometrinių figūrų pavyzdžio lapai, gamtinė medžiaga, vaisiai, dėžutė, konstruktoriai, stalo žaidimai(geometrinių figūrų kūrimas).

VEIKSMAI  (apibūdinkite veiklą) –

Įvadinė dalis

Matavimas ir skaičiavimas

1.Vaikams užduodamas klausimas: „Ką galima suskaičiuoti?“. Vaikai diskutuoja, tariasi, dalinasi mintimis. Pasiūlius pažvelgti pro langą ir paklausus: „Ką galime lauke suskaičiuoti ir išmatuoti?“ sulaukiame atsakymo, kad medžius. Pažaisti improvizacinį žaidimą „Medžiai be lapų“( pasiimti rudeninių lapų ir po signalo juos paleisti, numesti, judinti rankas į šalis, tarsi vėjo blaškomas šakas ir kt.) Pasiūlyti vaikams išmatuoti savo liemenį, draugas draugui išmatuoja, auklėtojai, skatinti smagiai ir linksmai nusiteikti medžių skaičiavimui ir matavimui lauke.

Geometrinės figūros

2. Žaisti įvairus konstravimo žaidimus, skatinančius sudėti geometrines figūras, stalo žaidimus, iš įvairių figūrų sudėti žmogų, gyvūną ar tai, ką nori ir pasiūlo pats vaikas. Grupėje ieškoti daiktų panašių į geometrines figūras. Susikurti įvairių improvizacinų-muzikinių žaidinimų „Išplok pavadinimą“, „Sukurk figūrą“ ir kt.

Žemėlapis-planas

3. Skambutis į duris, vaikai nueina ir randa laišką. Pakviesti vaikus atplėšti laišką, ten žemėlapis-planas „Surask lobį grupėje“, studijuojame planą, ieškome ir randame „lobį“, dėžutėje:  gaublys, žemėlapis, Mokyklos evakuacijos planas. Atrandame jų skirtumus, aiškinamės, kam jie reikalingi ir naudingi.

 

Pagrindinė dalis

Matavimas ir skaičiavimas

Padėti centimetrą, liniuotę, ruletę ir leisti vaikams juos apžiūrėti, vardinti, kaip jie atrodo, kam jie skirti, kas kiek skaičių pažįsta, diskutuoti, stebėti ką vaikai žino, o ką norėtų sužinoti. Pažiūrime mokomąjį filmuką apie matavimo prietaisus (tą dalį, kurioje rodoma apie mūsų pasirinktus matavimo prietaisus) https://www.youtube.com/watch?v=q1fHUQI_XDA . 

Prieš išeinant į lauką, pasirašome ant lapų, visų kieme augančių medžių, krūmų, vaismedžių pavadinimus, tai – medžių skaičiavimo kortelės.

Veiklos lauke: keliaujame po Mokyklos teritoriją ir skaičiuojame, rašome kiek ir kokių medžių auga. Vaikai išsirinko, kad smagiausia medžius matuoti su centimetru: matuojame storiausius ir ploniausius medžius, užrašome į korteles.

Geometrinės figūros

Linksmiausia veikla lauke – tai geometrinių figūrų paieška, vaikai ieško, rodo, įvardina pavadinimus, geometrines figūras. Piešia ant žemės, dėlioja iš rudeninių lapų įvairias figūras.

Žemėlapis-planas

Grupėje kuriame planą- žemėlapį, kaip nuo grupės nukeliauti iki savo aikštelės, nes grupėje rastame laiške buvo parašyta, kad išmokus kurti planą-žemėlapį ir pagal jį nukeliavus iki savo aikštelės rasime staigmeną. Dirbame komandomis, kuriame 2 planus. Keliaujame į lauką ir  pagal pačių sukurtą žemėlapį einame link savo aikštelės. Vaikai randa staigmeną: skanių vaisių kraitelę.

Baigiamoji dalis

Pasidžiaugiame, kad smagiai praleidome laiką, pakalbame, kaip matavome medžius, juos skaičiavome. Su vaikais pažiūrime sukurtą filmuką, kaip jie matavo medžius, ieškojo geometrinių figūrų, kūrė žemėlapį-planą.

Vaikų minčių lietus: kas patiko, ką naujo sužinojo, kokia buvo nuotaika, kaip sutarė su draugais, kaip dalinosi darbais, kaip laikęsi žaidimo taisyklių.

Pagiriami vaikai už aktyvumą ir gražų bendravimą, už tai , kad stengėsi skaičiuoti, matuoti, ieškoti geometrinių figūrų, kad draugiškai vaišinosi rastu „lobiu“ – vaisių kraitele.

TIKĖTINI   REZULTATAI

Vaikai sieks daugiau sužinoti apie matavimo būdus ir priemones, įsimins medžių pavadinimus, skirs juos pagal lapus, žievę, kamieną. Ieškos informacijos apie geometrines figūras, matavimo prietaisus, žemėlapius google, you tube puslapiuose, skatins vaikus pažinti raides, norą skaityti. Gebės dirbti komandoje, išgirsti ir išklausyti draugo nuomonę, lavins skaičiavimo įgūdžius. Patyriminės veiklos paskatins vaikus tyrinėti, atrasti, eksperimentuoti, kurti.

Vaizdo įrašo nuorodą „Mano kiemas – žalias kiemas“ žiūrėti čia:

https://youtu.be/Sk_9-Yq8rP4


PU pedagogė I. Krikštanienė













Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Erasmus + "O.A.S.I.S." sukurti produktai- knyga "A Guide to Outdoor Learning"

https://drive.google.com/file/d/1agkaQWITO4kNhYJ8gtnLAinrcnzmX-Ba/view?usp=drive_web