PAVADINIMAS „Kaip mes
skaičiavome, matavome medžius ir ieškojome geometrinių figūrų aplinkoje“ |
|
UŽDAVINIAI 1.
Pabandyti su centimetru išmatuoti medžių storį, rasti storiausią ir
ploniausia medžius. 2. Išmokti
fiksuoti rezultatus, užrašyti išmatuotų medžių plotį. 3. Patirti
pažinimo džiaugsmą, skatinti patiems ieškoti įvairių matavimo būdų (apkabinimai,
sprindžiai, pirštinės, lapeliai ir kt.). 4. Ieškoti
ir rasti savo aikštelėje, Mokyklos kieme daiktų, panašių į geometrines
figūras (apskritimą, trikampį, stačiakampį, keturkampį, ovalą ir kt.). 5. Sukurti
žemėlapį: „Keliaujame iki „Varpelių“ aikštelės“, skatinti vaikus atkartoti
visus kelyje galimus pamatyti objektus, augalus, medžius. 6. Siekti,
kad vaikai patirtų džiugių emocijų, būtų iniciatyvūs, kūrybiški, iškalbingi,
gebantys diskutuoti, draugiškai bendrautų, gebėtų dirbti komandoje |
|
METODIKA |
Vaizdinė medžiaga, pasakojimas,
diskusija, IKT, žaidybinė-pažintinė veikla grupėje ir lauke. |
VEIKLOS LAIKAS |
2020-11-09/13
savaitė |
VEIKLOS VIETA |
Veiklos grupėje, pereinančos į
veiklą lauke (daugiau – lauke). |
PRIEMONĖS |
Piešimo popierius, flomasteriai, centimetras, liniuotė,
ruletė, laiškas-vokas, geometrinių figūrų pavyzdžio lapai, gamtinė medžiaga,
vaisiai, dėžutė, konstruktoriai, stalo žaidimai(geometrinių figūrų kūrimas). |
VEIKSMAI (apibūdinkite veiklą) – |
Įvadinė
dalis Matavimas
ir skaičiavimas 1.Vaikams užduodamas klausimas: „Ką galima
suskaičiuoti?“. Vaikai diskutuoja, tariasi, dalinasi mintimis. Pasiūlius
pažvelgti pro langą ir paklausus: „Ką galime lauke suskaičiuoti ir
išmatuoti?“ sulaukiame atsakymo, kad medžius. Pažaisti improvizacinį žaidimą
„Medžiai be lapų“( pasiimti rudeninių lapų ir po signalo juos paleisti,
numesti, judinti rankas į šalis, tarsi vėjo blaškomas šakas ir kt.) Pasiūlyti
vaikams išmatuoti savo liemenį, draugas draugui išmatuoja, auklėtojai,
skatinti smagiai ir linksmai nusiteikti medžių skaičiavimui ir matavimui
lauke. Geometrinės
figūros 2. Žaisti įvairus konstravimo žaidimus,
skatinančius sudėti geometrines figūras, stalo žaidimus, iš įvairių figūrų
sudėti žmogų, gyvūną ar tai, ką nori ir pasiūlo pats vaikas. Grupėje ieškoti
daiktų panašių į geometrines figūras. Susikurti įvairių improvizacinų-muzikinių
žaidinimų „Išplok pavadinimą“, „Sukurk figūrą“ ir kt. Žemėlapis-planas 3. Skambutis į duris, vaikai nueina ir randa
laišką. Pakviesti vaikus atplėšti laišką, ten žemėlapis-planas „Surask lobį
grupėje“, studijuojame planą, ieškome ir randame „lobį“, dėžutėje: gaublys, žemėlapis, Mokyklos evakuacijos
planas. Atrandame jų skirtumus, aiškinamės, kam jie reikalingi ir naudingi. Pagrindinė
dalis Matavimas
ir skaičiavimas Padėti centimetrą, liniuotę, ruletę ir leisti
vaikams juos apžiūrėti, vardinti, kaip jie atrodo, kam jie skirti, kas kiek
skaičių pažįsta, diskutuoti, stebėti ką vaikai žino, o ką norėtų sužinoti. Pažiūrime
mokomąjį filmuką apie matavimo prietaisus (tą dalį, kurioje rodoma apie mūsų
pasirinktus matavimo prietaisus) https://www.youtube.com/watch?v=q1fHUQI_XDA
. Prieš išeinant į lauką, pasirašome ant lapų,
visų kieme augančių medžių, krūmų, vaismedžių pavadinimus, tai – medžių
skaičiavimo kortelės. Veiklos lauke: keliaujame po Mokyklos
teritoriją ir skaičiuojame, rašome kiek ir kokių medžių auga. Vaikai
išsirinko, kad smagiausia medžius matuoti su centimetru: matuojame
storiausius ir ploniausius medžius, užrašome į korteles. Geometrinės
figūros Linksmiausia veikla lauke – tai geometrinių
figūrų paieška, vaikai ieško, rodo, įvardina pavadinimus, geometrines
figūras. Piešia ant žemės, dėlioja iš rudeninių lapų įvairias figūras. Žemėlapis-planas Grupėje kuriame planą- žemėlapį, kaip nuo
grupės nukeliauti iki savo aikštelės, nes grupėje rastame laiške buvo
parašyta, kad išmokus kurti planą-žemėlapį ir pagal jį nukeliavus iki savo
aikštelės rasime staigmeną. Dirbame komandomis, kuriame 2 planus. Keliaujame
į lauką ir pagal pačių sukurtą
žemėlapį einame link savo aikštelės. Vaikai randa staigmeną: skanių vaisių
kraitelę. Baigiamoji dalis Pasidžiaugiame, kad smagiai praleidome laiką, pakalbame, kaip matavome
medžius, juos skaičiavome. Su vaikais pažiūrime sukurtą filmuką, kaip jie
matavo medžius, ieškojo geometrinių figūrų, kūrė žemėlapį-planą. Vaikų minčių lietus: kas patiko, ką naujo sužinojo, kokia buvo
nuotaika, kaip sutarė su draugais, kaip dalinosi darbais, kaip laikęsi
žaidimo taisyklių. Pagiriami vaikai už aktyvumą ir gražų bendravimą, už tai , kad stengėsi skaičiuoti, matuoti, ieškoti geometrinių figūrų, kad draugiškai vaišinosi rastu „lobiu“ – vaisių kraitele. |
TIKĖTINI REZULTATAI |
Vaikai sieks daugiau sužinoti apie matavimo būdus ir priemones, įsimins medžių pavadinimus, skirs juos pagal lapus, žievę, kamieną. Ieškos informacijos apie geometrines figūras, matavimo prietaisus, žemėlapius google, you tube puslapiuose, skatins vaikus pažinti raides, norą skaityti. Gebės dirbti komandoje, išgirsti ir išklausyti draugo nuomonę, lavins skaičiavimo įgūdžius. Patyriminės veiklos paskatins vaikus tyrinėti, atrasti, eksperimentuoti, kurti. Vaizdo įrašo nuorodą „Mano kiemas – žalias kiemas“
žiūrėti čia: PU pedagogė I. Krikštanienė |
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą